Publikovani radovi – YU Info 2011, Kopaonik

PARAMETARSKO MODELOVANJE URBANISTIČKIH SKLOPOVA KORIŠĆENJEM GRAFIČKOG ALGORITAMSKOG EDITORA
Ljiljana Petruševski, Mirjana Devetakovic, Jelena Kijanović, Petar Arsić, Ivica Nikolić, Ana Perić
 
Apstrakt: Parametarsko modelovanje postaje značajan deo kompjuterske podrške projektovanju u mnogim inženjerskim oblastima, uključujući arhitektonsko i urbanističko projektovanje. Ovakva vrsta modeliranja zahteva poznavanje određenih aspekata skriptinga i programiranja, za koje se neprekidno razvijaju novi pristupi i alati. Nakon prikaza osnovnih funkcionalnosti grafičkog algoritamskog editora Grasshopper koji se razvija kao nadogradnja na program Rhino, u ovom radu prikazan je Sistem za parametarsko modelovanje urbanističkih sklopova koji je razvijen u okviru Kabineta za matematiku, arhitektonsku geometriju i CAAD, kao i Studija za urbanističko-arhitektonsko projektovanje Prof. Petra Arsića, na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu.
 
 
 INTEGRATION OF E-LEARNING CONCEPTS IN URBAN DESIGN STUDIO,
The case of a virtual learning environment supporting a specific educational mode
Mirjana S Devetakovic, Petar Arsić, Ivica Nikolić, Ljiljana Petruševski, Bojan Mitrović
 
Abstract: Virtual learning environments (VLEs) based on the standard e-learning platforms as MOODLE, Blackboard and similar, are aimed at supporting usual educational modes, i.e. lecture based courses, and activities such as testing and examining, essay submissions, discussions, etc. In this study, the authors examine application of MOODLE based virtual learning environment supporting the Design Studio, a specific educational mode in architectural education. After reviewing four generations of VLEs used in architectural education and explaining the specific characteristics and requirements of Design Studio as educational mode, the Authors present and analyze the case of the VLE used to support the Urban Design Studio conducted by Prof. Petar Arsić in the autumn semester 2010/11, at the Belgrade University, Faculty of Architecture. The analysis shapes the information structure, the usage of basic and additional VLE functionalities, and concludes discussing the response to the specific requirements of the Design Studio.   Finally, the paper gives some general conclusions based on the presented case study, related to organizational and technical aspects of e-learning support to specific educational modes.
 
 UNAPREĐENJE AMRES E-LEARNING SISTEMA NOVIM FUNKCIONALNOSTIMA – AFORMAT MODUL
Bojan Mitrovic, Mirjana Devetaković, Slavko Gajin, Ljiljana Petruševski
 
Apstrakt: U radu je prikazano unapređenje e-learning sistema Akademske mreže Srbije (AMRES eLearning), bazirane na MOODLE (Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment) platformi, novim funkcionalnostima u obliku MOODLE kurs modula, zasebnog open source projekta AFormat. Opisane su osnovne karakteristike unapređenja, kako iz ugla korisnika tako i sa tehničkog aspekta, te poređenja novih funkcionalnosti sa postojećim, kao i primena unapredjenog sistema u praksi. Sagledane su i prednosti nadogradnje postojećih e-learning, web baziranih, “open source” sistema, naspram izrade samostalnih rešenja.
 
This entry was posted in 2011, dr Ljiljana Petruševski (AF), dr Mirjana Devetaković (AF), dr Slavko Gajin (ETF, RCUB), M60 - Skupovi nacionalnog značaja, PP5: Inženjering informacija i znanja o međusobnim uticajima razvoja naselja i klimatskih promena and tagged , . Bookmark the permalink.